Fasilitator schoolnet (LAPORAN BULAN OCTOBER)


bak kata orang "indah kabar dari rupa"..

sejak aku terjebak dalam kancah dunia pekerjaan ni..baru aku tahu..susah rupenye..dulu aku pikir kerja lagi besh dari belajo...sebab ujung bulan boleh kira uwang...

sekarang setelah bergelar kuli aku rasa...rasa apa eh....nth..rasa nk cuti panjang kot..

Setelah lebih kurang 5 bulan aku kerja...apa yang aku dpat???sepi,bohsan,tertekan,stress,dan segala yang negative..tapi kengkadang happy pulak (awal bulan time dapat gaji je)...mungkin aku sudah tahap kronik...antara gila dan warazz...

Tapi jadi fasilitator schoolnet ni mmg buat aku kengkadang gila (sebab dodok bilik cam kene kuarantin= makmal komputer)...jujur sgt ke aku ni?nth2 ada spy yang baca aku nyer diari online ni..jgn amik tindakan...

Scop keje sebagai FS ni agak meluas..jadi aku sempitkan cket...keje aku merangkumi technician,fasilitator,penjaga makmal,tukang sapu,nk keje ajar cikgu, budak,org kg...kesimpulannya...segala yang berkaitan ICT...tp aku x rasa aku bleh cover sme tuh...

bagi sekolah yang ada technician mungkin boleh focus untuk mengajar pelajar tapi bagi skolah yang x der abg ke akak technician....letihhh...

sejak 2 menjak ni...aku mula rasa bohsan,boring,feedup(betul ke aku eja ni)....lantak la...


p/s:kerja...hari2 kerja...hari2 lepak..hari2 layannnn....